Kenelle osteopatia sopii?

Osteopatia sopii kaikille: vauvoille, lapsille, aikuisille ja jo hyvinkin iäkkäille henkilöille sekä raskaana oleville.

Hoito sopii kaikkiin elämän tilanteisiin niin akuutti-ja kroonisissa kivuissa. Hyvä syy on myös tulla ylläpitohoitoon ennen kuin häiriöt ja kiputilat ilmenevät. Myös vauvojen ja pienten lasten hoitaminen sekä raskausajan vaivat ovat syy hakeutua vastaanotolleni. Vauvojen hoitamiseen minulla on pitkä koulutus ja vuosien asiakas kokemus.

Osteopaattinen hoito on kaiken kaikkiaan lempeää ja yksilöllisesti suunniteltua, kivuttomin hoitotekniikoin toteutettua.

Autonomisen hermoston tasapainottaminen kuuluu jokaiseen hoitoon.

• Niska- ja hartiasärkyjä

• Alaselän kipua, S-I ongelmat

• Raajojen liikerajoitusta

• Yläselän kipua tai paineen tunnetta

• Lonkkien jäykkyyttä

• Issias- / raajojen säteilykipua ja raajojen puutumista.

• Päänsärky, migreeni ja huimaus oireita

• Unettomuutta

• Stressiä ja ylivirittyneisyyttä

• Vauvojen refluksi- ja koliikkioireita

• Vauvan poikkeavaa itkuisuutta

• Raskaana olevien vaivat kuten liitoskivut ja turvotus

• Raskausajan pahoinvointi

• Valmistaa äitiä ja vauvaa synnytykseen

• Toiminnallisia suolistosairauksia ja tulehduksia

• Eri sairauksien yhteydessä toimintakyvyn ylläpito

• Leikkauksia ennen ja jälkeen

• Tapaturmien ja kolhujen jälkihoito

OSTEOPATIAA AIKUISILLE JA NUORILLE

Aikuiset hakeutuvat hoitooni yleensä selkä-,olkapää-,raaja-tai pääkivun takia. Heille pystyn antamaan avun akuuttikipuun ja lukkotiloihin, joka estää suoriutumasta päivän askareista. Krooniset kiputilat ja toimintahäiriöt ovat usein myös aikuisten ongelmana. Nuoret ja lapset taas hakeutuvat useimmin hoidattamaan univaikeudet, selkäkipuja, keskittymishäiröitä, vatsakivut, tic-oireet, pääkipua tai migreeniä. Nuorten ja aikuistenkin liiallinen kännykän, tabletin tai tietokoneen käytöstä johtuvat keho ongelmat.

OSTEOPATIAA URHEILIJOILLE

Osteopatia soveltuu kaiken ikäisille urheilijoille. Säännöllinen hoito luo tasapainoisen kehittymisen kovassakin harjoittelussa. Kehittymisen perusta on hyvässä kehon asennossa, hermo- ja lihastoiminnassa. Palautuminen nopeutuu ja esimerkiksi kilpailuihin tai kisakauteen valmistautuminen helpottuu vähemmillä vammoilla.

Minulla on kokemusta juoksusta, hiihdosta, voimanostosta ja kahvakuula urheilusta valmentajana ja kilpailijana kansallisella sekä kansainvälisellä tasolla.

OSTEOPATIAA VAUVOILLE JA ÄIDIKSI TULEVILLE

Hoidan mielelläni kaikkia asiakkaita, mutta myös vauvojen, pienten lasten ja raskausajan osteopatia ovat lähellä sydäntäni. Koulutuksen olen saanut Suomessa ja erikoistunut Sveitsissä useiden vuosia kestävässä koulutuksessa. Osteopatia tukee vauvan kehitystä ja vähentää vauvaiän tyypillisiä oireita tai synnytyksestä aiheutuneita jännitteitä. Odottavan äidin olotila helpottuu hoidoilla ja tukee normaalia raskauden etenemistä. Hoidot valmistavat äitiä ja vauvaa oikea aikaiseen ja normaaliin synnytykseen. Synnytyksen jälkeiset hoidot auttavat äitiä palautumaan paremmin synnytyksestä.